Signe Bjerg Kristensen modtager Dronning Margrethe II's rejselegat

Kandidatstuderende i Molekylær Medicin Signe Bjerg Kristensen modtager Dronning Margrethe II's rejselegat i forbindelse med Årsfesten 2023.

Signe Bjerg Kristensen er drevet af ønsket om at forstå, hvordan kroppen fungerer. Hvordan bekæmper kroppens celler en infektion? Og hvad er de molekylærbiologiske mekanismer bag sygdom?

Ved siden af studiet har Signe Bjerg Kristensen været tutor for nye studerende, hun er aktivt medlem i foreningen Molekylærbiologisk CELLskab og arbejder ved besøgsservice på instituttet, hvor hun underviser gymnasieelever i laboratorieøvelser.

Dronning Margrethe II’s rejselegat giver Signe Bjerg Kristensen mulighed for et studieophold ved Norges Teknisk-Naturvidenskabelige Universitet. Hun ser frem til at opleve et andet universitet, som også er stærk indenfor naturvidenskab.