Center for Videnskabsstudier er med i stor EU-bevilling på €3,5 millioner

The PATTERN Consortium, der består af 19 partnere, heriblandt Center for Videnskabsstudier på Institut for Matematik, vinder Horizon Europe bevilling.

Det overordnede formål med PATTERN-projektet er at udvikle og udbrede undervisning inden for samfundsansvarlig forskning, innovation og Open Science til især yngre forskere.

Helt konkret skal partnerne i PATTERN-projektet lave og afprøve flere hundrede undervisnings- og træningsaktiviteter. Aktiviteterne skal styrke forskernes transferable skills, altså evnen til at bruge deres ekspertise i forskellige jobs i private og offentlige organisationer. Dette er også en af de såkaldte Salzburg-anbefalinger for ph.d.-uddannelser lavet af European University Association.

Center for Videnskabsstudier på Institut for Matematik har en hovedrolle i projektet, fordi de har stor erfaring med at kortlægge og udvikle undervisnings- og træningsaktiviteter på netop dette område, blandt andet gennem deltagelse i EU-projektet TIME4CS. Af de €3,5 millioner modtager Center for Videnskabsstudier €280 tusind.

Læs mere om PATTERN-projektet her