Matematiker modtager 7 mio. kr. fra VILLUM Young Investigator

Lektor Cristiano Spotti, Institut for Matematik, får bevillingen, der bliver givet til forskertalenter, til at støtte at de skaber selvstændige forskningsprofiler.

Lektor Cristiano Spotti, Institut for Matematik, Aarhus Universitet.

Cristiano Spottis får støtte fra VILLUM Young Investigator til et forskningsprojekt, der skal undersøge metriske aspekter af relationen mellem differential og algebraisk geometri, to af de mest klassiske grene af matematikken, der også har tæt tilknytning til teoretisk fysik.

VILLUM Young Investigator-midlerne er målrettet forskere i begyndelsen af deres karriere for at sikre, at de kan forfølge de idéer, de brænder allermest for – og de bliver bl.a. brugt til at opbygge forskergrupper og ansætte flere unge forskere (postdocs og ph.d.er) til at gennemføre de specifikke projekter, der typisk løber over 3-5 år.