Kandidatstuderende på Natural Sciences modtager Dronning Margrethe II's rejselegat

Sebastian Loeschcke, kandidatstuderende i datalogi fra Institut for Datalogi, modtager Dronning Margrethe II’s rejselegat., som giver ham mulighed for at rejse til Tel Aviv for at præsentere sin nye videnskabelige artikel på en international konference om computer vision og machine learning.

5 stærke talenter fra Aarhus Universitet kan med Dronning Margrethe II’s rejselegat på hver 25.000 kr. rejse ud i verden og få nye indsigter til deres studie. Legaterne overrækkes i forbindelse med universitetets årsfest i Aulaen fredag d. 9. september.

Fra Faculty of Natural Sceinces er det kandidatstuderende i datalogi, Sebastian Loeschke, som modtager legatet.

Sebastian Loeschcke har i sit studie særligt fokus på machine learning og data-intensive systemer, og han har som bachelorstuderende været førsteforfatter på en videnskabelig artikel om, hvordan man gør big data mere håndgribeligt. Han har præsenteret sine resultater på en international konference i Sverige.

Han har gået på datalogiuddannelsens talentspor for særligt talentfulde studerende – Pre-Talent Track – og efterfølgende selv været instruktor på talentsporet. Samtidig har han taget del i forskningsaktiviteter i flere forskellige forskningsgrupper på instituttet.

Dronning Margrethe II’s rejselegat giver Sebastian Loeschcke mulighed for at rejse til Tel Aviv for at præsentere sin nye videnskabelige artikel på en international konference om computer vision og machine learning.

Læs mere om rejselegaterne og de 5 modtagere her.