Jens-Christian Svenning udnævnt til IBS Distinguished Fellow

International Biogeography Society har udnævnt professor Jens-Christian Svenning fra Institut for Biologi til Distinguished Fellow. Det skete den 5. juni på foreningens konference i Vancouver.

Distinguished Fellow-titlen er en æresbevisning. Foto: Jens-Christian Svenning

International Biogeography Society (IBS) er det videnskabelige selskab for forskning i biogeografi – altså organismers udbredelse geografisk og gennem geologisk tid.

Titlen Distinguished Fellow er en nyoprettet hædersbevisning, som selskabet kan give udvalgte medlemmer, hvis de har ydet et særligt fremragende bidrag til forskningsfeltet.

Jens-Christian Svenning var nomineret for sine mange forskellige bidrag til biogeografi, herunder makroøkologi, global forandringsøkologi, biodiversitet og økologisk bæredygtighed i økosystemer på landjorden rundt om i verden. Det gælder ikke mindst hans integration af forudsigende modellering, historiske data, brug af informatik samt satellit- og droneteknologi.