Fuldt hus på nye it-uddannelser

114 unge har valgt Aarhus Universitets tre nye uddannelser inden for it som 1. prioritet.

Foto: Melissa Yildirim, AU Foto

Uddannelserne i datavidenskab, civilingeniør i computerteknologi og civilingeniør i elektroteknologi kommer godt fra start. De tre uddannelser bliver i år udbudt for første gang og i alt 114 kommende studerende har valgt dem som første prioriteret. Det betyder, at pladserne bliver fyldt op og at universitetet desværre kommer til at måtte afvise nogen eller henvise dem til andre uddannelser.

Uddannelserne er skabt for at leve op til den store efterspørgsel i erhvervslivet og i samfundet for it-eksperter.

Aarhus Universitet udbyder i alt 10 uddannelser inden for it-området og kan se frem til at 738 unge ønsker at blive klogere inden for feltet og har valgt uddannelserne som deres første prioritet.

Prodekan for uddannelse på fakultet Science and Technology Finn Borchsenius glæder sig over optaget: ”De kommende studerende kan se frem til nogle spændende studieår, hvor de bliver klogere på forskellige aspekter inden for it-verdenen. Samfundet har hårdt brug for folk med de kompetencer, de kommer til at få, så de vil opleve at være stærkt eftertragtede, når de bliver færdige. Uddannelserne giver et væld af muligheder bagefter”.

Læs mere om de tre nye uddannelser og de andre uddannelser inden for it på Aarhus Universitet og de muligheder uddannelserne giver.