Studiestart på Natural Sciences: Velkommen til over 800 nye studerende

Onsdag den 25. august 2021 var der studiestart for rigtigt mange nye studerende på Aarhus Universitet, og i år byder Faculty of Natural Sciences velkommen til over 800 nye, naturvidenskabsstuderende.

Nye studerende samlet i uniparken. Foto: Hanna Bak Andersen.

Det er en helt speciel dag, når de nye studerende gør deres entré på campus sammen med alle tutorerne. Spændingen, glæden og forventningen fylder universitetsparken og gangene rundt om på hele campus.

”Jeg utroligt glad for at byde velkommen på Natural Sciences til de nye studerende. Her på fakultetet står både tutorer og undervisere klar til at tage rigtig godt imod og sikre den bedst mulige studiestart for alle,” siger Kristine Kilså, prodekan for uddannelse på Faculty of Natural Sciences, og fortsætter:

”Studiestart er en stor dag, og i år er det ekstra specielt, fordi det foregående år for mange unge har været præget af corona, restriktioner og begrænset social aktivitet. I det lys er det særligt fantastisk i dag at se alle de nye studerende, der samles i uniparken og ude på institutterne og mærke den gode stemning og den nye energi, som de nye studerende kommer med.”

Mere end syv tusinde ansøgere er blevet tilbudt en plads på én af Aarhus Universitets bacheloruddannelser, og det er lidt færre end sidste år, hvor optaget var større, og der blev udbudt flere studiepladser på grund af corona-situationen.