Fire nye AIAS fellows på Natural Sciences

I alt 14 nye AIAS-COFUND Marie Sk?odowska-Curie fellows er blevet udvalgt i en international, tredobbelt peer-review-udvælgelsesproces i løbet af foråret og sommeren. Fire af dem skal forske i områder indenfor Natural Sciences.

Foto: Melissa Bach Yildirim AU Foto

De første to fellows, som er tilknyttet Faculty of Natural Sciences, begynder deres forskningsophold på Aarhus Institute of Advanced Studies (AIAS) 1. oktober 2021, mens de sidste to begynder 1. februar 2022. De kommer til Aarhus Universitet fra fire forskellige internationale universiteter og forskningsmiljøer.

Mens de er på AIAS, får de fire fellows mulighed for at udvikle deres individuelle forskningsprojekter i samarbejde og netværk med forskere og forskningsmiljøer på Natural Sciences. Ligesom de får mulighed for at netværke og samarbejde med andre nye og tidligere AIAS fellows.

Læs mere om de fire nye AIAS-COFUND Marie Sk?odowska-Curie fellows og deres forskningsprojekter:

• Julene Aramendia, Assistant Professor, Department of Engineering, University of Sannio, Italy
  • Corina-Gabriela Ciobotaru, Assistant Professor, Department of Mathematics, Institut des Hautes Études Scientifiques, Paris, France
  • Alexandra-Iulia Otiman, Assistant Professor, Institute of Mathematics of the Romanian Academy, Romania and University of Florence, Italy
  • Zakarias Sjöström Dyrefelt, Assistant Professor, International Centre for Theoretical Physics Trieste, Italy

Læs nyheden om alle 14 fellows, som kommer til AU