ST's arbejdsgruppe for diversitet og ligestilling inviterer til en inspirerende eftermiddag

ST arbejdsgruppen, der er nedsat af fakultetsledelsen, inviterer herved alle medlemmer af ST-fakultetsledelsen, alle ST-gruppe- og forskningsledere, alle ansatte og studerende til den første begivenhed af ST-ligestilling og diversitetsgruppen.

Onsdag 27. november 2019,  kl. 13:00 - 16:00

Room 1534-125 (Auditorium F), Ny Munkegade 118, 8000 Aarhus C

Tilmelding

Professor Klaus Mølmer, medlem af AU-udvalget for mangfoldighed og ligestilling vil give en opdatering af udvalgets arbejde og den kommende handlingsplan.

Maria Mortensen fra Københavns Universitet præsenterer KU's nye aktiviteter inden for ligestilling og mangfoldighed. Efter at have arbejdet med generiske handlingsplaner i mere end et årti har KU anvendt en ny tilgang med fokus på mobilisering og engagement. Maria vil tale om denne ændring af metode, samt fordele og faldgruber herved.

Vi afslutter dagen med en unik chance for at se et teaterstykke om tre fremragende kvindelige pionerer, som alle har imponerende resultater inden for videnskab og teknologi:

• Dobbelt Nobelprisvinder og opdager af radioaktivitet Marie Curie (1867-1934)
  • Den østrigsk-svenske atomfysiker Lise Meitner (1878-1968)
  • Wiener Hollywood-skuespillerinden Hedy Lamarr (1914-2000) med sin opfindelse af frekvenshopping

Program:

Kl. 13.00 – 13.10 Velkomst ved dekan Lars H. Andersen

Kl. 13.10 – 13.35 Nyheder fra AU's komité for mangfoldighed og ligestilling af Klaus Mølmer

Kl. 13.35 – 14.15 Præsentation af Maria Mortensen, Københavns Universitet: Bliv inspireret: Hvordan arbejder vi med lighed og mangfoldighed Københavns Universitet? (inkl. diskussion/spørgsmål)

Kl. 14.20 – 16.00 Kvinder i videnskab - Marie Curie, Lise Meitner og Hedy Lamarr af Austrian Theatre Company portraittheater. Instruktør: Sandra Schüddekop. Skuespiller: Anita Zieher (læs mere).

Download invitation (pdf)

Tilmelding er gratis, men bindende. Tilmeld dig her senest d. 22. november 2019.